Strony
Popularne
  • Najtańszy sposób na nocleg
    Mimo faktu, że podróżowanie nie należy do najtańszych przyjemności jakie możemy sobie zapewnić, są na pewno sposoby, aby móc jak najbardziej ograniczyć koszty, tak, aby zwiedzanie świata było dostępne niemal …
  • Rzeźba terenu Warszawy
    Warszawa jest dość charakterystycznie położonym miastem, chociaż same Mazowsze nie charakteryzuje się raczej niczym nadzwyczajnym. Co więc czyni ją czymś więcej niż tylko kolejnym miastem leżącym nad sporych rozmiarów rzeką? …
  • Polskie kurorty nadmorskie
    Polskie morze jest jedną z największych atrakcji turystycznych w naszym kraju. Przede wszystkim bowiem większość turystyki w Polsce opiera się właśnie o miejscowości nadmorskie. Pamiętajmy o tym, że polskie kurorty …

postheadericon Przebudowa Ottawy w latach sześćdziesiątych

Utworzono komisję dla przebudowy stolicy w 1967 roku i doszło do przekształcenia sześćdziesięciokilometrowego nadbrzeża rzeki Ottawy w strefę parkowo – wypoczynkową. Prowadzono się prace przy przebudowie parków „Stratsona” „Sandy Hill” i „Rockliffe Park”. Położony na północnym zachodzie od Hullu park Gatineau o powierzchni 30 tysięcy ha staje się główną strefą wypoczynku. Opracowano program modernizacji 45 km dróg, nie licząc 75 km dróg, które już dotychczas unowocześniono w Ottawie. Ważnym elementem programu przebudowy stolicy jest przeniesienie niektórych instytucji państwowych na przedmieścia, np. w Hull zbudowano kompleks gmachów rządowego centrum prasowego, inne zaś przedsiębiorstwa zamierza się przenieść do nowopowstałej dzielnicy. Planuje się w ten sposób utworzenie wokół Ottawy zielonej strefy, w odległości 15 km od centrum miasta. Zgodnie z planem generalnym przenosi się również linie kolejowe poza granicę miasta, a wolne tereny wykorzystuje się do budowy bezkolizyjnych dróg samochodowych, w celu rozładowania ruchu ulicznego.

Comments are closed.