Strony
Popularne
  • Portale turystycznePortale turystyczne
    Jesteśmy podróżnikami, turystami chętnie zwiedzającymi różne zakątki. Czasami za wszelką cenę musimy wyjechać. Jest to wielka nasza pasja, to wielkie marzenie, które w wielu przypadkach udaje nam się zrealizować. A …
  • Wczasy na campingu są tańszeWczasy na campingu są tańsze
    Turystyka to dział, który ostatnio bardzo się rozwija. Lubimy wyjeżdżać nie tylko w zakątki Polski, ale też kuszą nas egzotyczne i nieznane kraje. Jednak takie wyjazdy są drogie. Choć b9iura …
  • Podróż w nieznanePodróż w nieznane
    Czy warto jechać w nieznane? Czy warto wsiąść do pierwszego lepszego pociągu i nie wiadomo dokąd pojechać? Myślę, że to wszystko zależy od człowieka i jego charakteru oraz osobowości. Jedni …

postheadericon Przebudowa Ottawy w latach sześćdziesiątych

Utworzono komisję dla przebudowy stolicy w 1967 roku i doszło do przekształcenia sześćdziesięciokilometrowego nadbrzeża rzeki Ottawy w strefę parkowo – wypoczynkową. Prowadzono się prace przy przebudowie parków „Stratsona” „Sandy Hill” i „Rockliffe Park”. Położony na północnym zachodzie od Hullu park Gatineau o powierzchni 30 tysięcy ha staje się główną strefą wypoczynku. Opracowano program modernizacji 45 km dróg, nie licząc 75 km dróg, które już dotychczas unowocześniono w Ottawie. Ważnym elementem programu przebudowy stolicy jest przeniesienie niektórych instytucji państwowych na przedmieścia, np. w Hull zbudowano kompleks gmachów rządowego centrum prasowego, inne zaś przedsiębiorstwa zamierza się przenieść do nowopowstałej dzielnicy. Planuje się w ten sposób utworzenie wokół Ottawy zielonej strefy, w odległości 15 km od centrum miasta. Zgodnie z planem generalnym przenosi się również linie kolejowe poza granicę miasta, a wolne tereny wykorzystuje się do budowy bezkolizyjnych dróg samochodowych, w celu rozładowania ruchu ulicznego.

Comments are closed.