Strony
Popularne
  • Wymarzone podróżeWymarzone podróże
    Nie ma chyba człowieka, który by nie marzył. Marzenia dodają energii, sprawiają, że człowiek jest w stanie zrobić wiele dla tego, żeby spełnić to, co bardzo by chciał. W związku …
  • Wyprawa do AfrykiWyprawa do Afryki
    Afryka jako miejsce turystyczne jest dla wielu z nas czymś wspaniałym. Bardzo wiele osób marzy o tym, by odwiedzić ten egzotyczny kontynent, na którym czeka nas naprawdę wiele. Oczywiście nie …
  • Przystanek Woodstock – wzmożona turystykaPrzystanek Woodstock – wzmożona turystyka
    Jak wiadomo, są pewne miejsca i pewne dni w roku, w których turystyka wzrasta wielokrotnie. Na pewno do takich wydarzeń należą wszelkie festiwale. Weźmy pod uwagę na przykład taką miejscowość, …

postheadericon Przebudowa Ottawy w latach sześćdziesiątych

Utworzono komisję dla przebudowy stolicy w 1967 roku i doszło do przekształcenia sześćdziesięciokilometrowego nadbrzeża rzeki Ottawy w strefę parkowo – wypoczynkową. Prowadzono się prace przy przebudowie parków „Stratsona” „Sandy Hill” i „Rockliffe Park”. Położony na północnym zachodzie od Hullu park Gatineau o powierzchni 30 tysięcy ha staje się główną strefą wypoczynku. Opracowano program modernizacji 45 km dróg, nie licząc 75 km dróg, które już dotychczas unowocześniono w Ottawie. Ważnym elementem programu przebudowy stolicy jest przeniesienie niektórych instytucji państwowych na przedmieścia, np. w Hull zbudowano kompleks gmachów rządowego centrum prasowego, inne zaś przedsiębiorstwa zamierza się przenieść do nowopowstałej dzielnicy. Planuje się w ten sposób utworzenie wokół Ottawy zielonej strefy, w odległości 15 km od centrum miasta. Zgodnie z planem generalnym przenosi się również linie kolejowe poza granicę miasta, a wolne tereny wykorzystuje się do budowy bezkolizyjnych dróg samochodowych, w celu rozładowania ruchu ulicznego.

Comments are closed.