Strony
Popularne
  • Budapeszt najpiękniejszą i najciekawszą stolicą europejskąBudapeszt najpiękniejszą i najciekawszą stolicą europejską
    Wiele osób, które miały okazję odwiedzić stolicę Węgier uważa, że jest to nie tylko najpiękniejsze, ale również najciekawsze miasto. Z pewnością na uwagę zasługuje architektura tego miejsca, a także jego …
  • Kraków i jego zabytkiKraków i jego zabytki
    W momencie kiedy nadchodzi dla nas czas wolny to mało kto chce go spędzać w swoim domu. Większość z nas stara się o to, aby móc naprawdę dobrze się bawić …
  • Oferty promocyjne jakie znajdziemy w Internecie na wycieczkiOferty promocyjne jakie znajdziemy w Internecie na wycieczki
    Internet daje nam możliwości korzystania ze znacznie korzystniejszych promocji w stosunku do tych jakie moglibyśmy znaleźć w stacjonarnych placówkach biur podróży. Wynika to przede wszystkim z tego, ze aplikacje internetowe …

postheadericon Przebudowa Ottawy w latach sześćdziesiątych

Utworzono komisję dla przebudowy stolicy w 1967 roku i doszło do przekształcenia sześćdziesięciokilometrowego nadbrzeża rzeki Ottawy w strefę parkowo – wypoczynkową. Prowadzono się prace przy przebudowie parków „Stratsona” „Sandy Hill” i „Rockliffe Park”. Położony na północnym zachodzie od Hullu park Gatineau o powierzchni 30 tysięcy ha staje się główną strefą wypoczynku. Opracowano program modernizacji 45 km dróg, nie licząc 75 km dróg, które już dotychczas unowocześniono w Ottawie. Ważnym elementem programu przebudowy stolicy jest przeniesienie niektórych instytucji państwowych na przedmieścia, np. w Hull zbudowano kompleks gmachów rządowego centrum prasowego, inne zaś przedsiębiorstwa zamierza się przenieść do nowopowstałej dzielnicy. Planuje się w ten sposób utworzenie wokół Ottawy zielonej strefy, w odległości 15 km od centrum miasta. Zgodnie z planem generalnym przenosi się również linie kolejowe poza granicę miasta, a wolne tereny wykorzystuje się do budowy bezkolizyjnych dróg samochodowych, w celu rozładowania ruchu ulicznego.

Comments are closed.